Top wyszukiwarek

Próżnia to jest to zjawisko, którego w Internecie należy unikać jak ognia. Wirtualny świat, podobnie jak ten rzeczywisty, natychmiast szuka sposobu, by powstałą lukę wypełnić. Dla właścicieli stron, w praktyce to oznacza, ni mniej, nie więcej jak to, że jeśli spada się z pierwszej dziesiątki w wynikach wyszukiwarki, to nasze ciepłe miejsce zajmuje natychmiast konkurencja.

Ignorancja kosztuje spadek

Wyobraźmy sobie sytuację, w której prowadzimy sklep stacjonarny i nie kontrolujemy tego czy droga do niego jest dobrze oznakowana, a na niej nie znajdują się jakieś przeszkody, nie zważamy na to, czy konkurencja nie zasłoniła naszego szyldu i nie zamalowała reklam. Nie trudno się domyśleć, że takie postępowanie, z punktu widzenia każdego rozsądnego przedsiębiorcy byłaby niedopuszczalna. Dokładnie tak samo należy odnieść się do posiadanych w Internecie stron. Jeśli przestaniemy monitorować stan swojej witryny, jej pozycję i widoczność możemy przywitać się z klęską i pogratulować innym sukcesu. Cały zakres jakim zajmuje się pozycjonowanie stron www to doprowadzenie strony na najlepsze – czyli pierwsze – pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednak to, co dzieje się raz nie jest na stałe, nie jest nieodwracalne. Tak więc, jeden nieprawidłowy ruch, chwila stagnacji, może nam strącić laur z głowy i sprowadzić na niekorzystne miejsca. Brak monitorowania własnej strony to dalece idąca ignorancja.

W rzeczywistości spadek na niższe miejsca oznacza w większości przypadków policzalne straty w postaci mniejszych zysków firmy. Świadomość działań pozycjonerskich to wypadowa do korzystania z wszystkich możliwych narzędzi. Mówiąc wprost, jeśli danej strony nie ma w Google to można powiedzieć, że ona w ogóle nie istnieje, przy czym należy zaznaczyć, że stacjonowanie na szóstej stronie podobnie nie jest powodem do radości. Jeśli strona w żaden sposób nie idzie do góry konieczne jest znalezienie elementu, który nie działa. Oczywiście, naturalne pozycjonowanie stron www wymaga czasu, jednak w odniesieniu do pewnych okresów widoczne są zmiany na lepsze. Nie ma tutaj mowy o spadkach czy stagnacji.

Lista przebojów wyszukiwarki

Z badań przeprowadzonych przez najpopularniejszą wyszukiwarkę Google wynika,że internauci skupiają się na pierwszych dwóch wynikach wyszukiwania, z wzięciem pod uwagę także trzeciej pozycji. Wskazuje to na szalenie praktyczne podejście do Internetu, oceniania wartości stron na podstawie pojawienia się w czołówce. Panuje przekonanie, że strony zawierające się w tzw. Top 10 to najbardziej wiarygodne i w pełni rzetelne witryny do których opłaca się zajrzeć i zapoznać się z treścią. Te badania wskazują, że uzyskanie dobrej pozycji i znalezienie się na „liście przebojów” wyszukiwarki to klucz do powodzenia. Uzyskanie pozycji lidera nie jest bynajmniej proste, należy mieć świadomość, że każdy świadomy właściciel strony o nią walczy. Dodatkowo, dostanie się do niej nie oznacza stałego królowania. Konieczne są bardzo precyzyjne i celowane działania, które najwłaściwiej jest powierzyć specjalistom trudniącym się tematyką pozycjonowania.